استعلام خلافی خودرو با کد ملی


استعلام خلافی خودرو با کد ملی یکی از روش های کاربردی و راحت برای استعلام خلافی خودرو آنلاین است. همه ی ما به دنبال راحت ترین و سریع ترین روش استعلام خلافی و پرداخت آن هستیم. اگر شما هم قصد گرفتن استعلام خلافی خودرو با موبایل را دارید، تا انتها با ما همراه باشید؛ زیرا در این مقاله به نحوه گرفتن استعلام خلافی با پلاک و کدملی می پردازیم.

اگر می خواهید صاحب یک شغل پردرآمد و پولساز در زمینه تعمیرات خودرو شوید توصیه می کنیم در دوره های آموزش مکانیک خودرو و آموزش برق خودرو ثبت نام کنید.

در این مقاله می خوانیم پنهان

استعلام خلافی خودرو با کدملی

گرفتن رایگان خلافی خودرو در کنار کاربردهای وسیعی که کارت ملی دارد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رانندگان بوده و مورد پرسش بسیاری از رانندگانی است که مایل هستند تا با استفاده از آن، به راحتی خلافی و جریمه های رانندگی خود را بررسی کنند. باید توجه داشت که مشاهده خلافی ماشین با کد ملی، به صورت حضوری یا به صورت آنلاین، امکان پذیر نیست.

چرا استعلام خلافی ماشین با کد ملی میسر نیست؟

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

به دلیل این که کد ملی افراد، ارتباطی با هویت خودرو و رفتار راننده ندارد، نمی‌توان کد ملی را به عنوان معیاری برای ارزیابی جرایم رانندگی و تخلفات فرد به شمار آورد. به عبارت دیگر کدملی نشان دهنده این است که صاحب ماشین چه کسی است و صاحب چند خودرو است نه اینکه ماشین چه خلافی دارد. یعنی کد ملی می تواند فقط در مورد صاحب ماشین اطلاعاتی را در اختیار قرار می دهد و نه در مورد خلافی ماشین.

بنابراین چنین چیزی در سیستم راهنمایی و رانندگی تعریف نشده و هیچ گونه خلافی بر مبنای کد ملی افراد، ثبت نمی‌شود. در نتیجه امکان استعلام و پرداخت خلافی با این روش وجود ندارد.

برای استعلام ریز خلافی‌ خودرو با کد ملی باید از شماره های مختص اطلاعات کارت شناسایی خودرو از قبیل شماره پلاک، شماره‌ی VIN و شماره بارکد پستی استفاده کنیم.

حتما بخوانید: شرایط و مدارک گرفتن معاینه فنی خودرو

1- نحوه استعلام خلافی خودرو با کد ملی

همان طور که پیشتر اشاره شد استعلام خلافی با کد ملی، میسر نیست؛ پس اگر کسی به شما گفت که با استفاده از کد ملی خود می‌توانید خلافی خودروی خود را استعلام و پرداخت کنید اطلاعات غلط به شما داده است و چنین امکانی در هیچ کجا برای شما فراهم نیست.

بنابراین دارندگان وسایل نقلیه حتما می بایست از شماره پلاک یا کد VIN وسیله نقلیه خود استفاده کنند. در نظر داشته باشید که خودرو و خلافی‌های آن، بر مبنای شماره پلاک و کد VIN که شماره‌ی منحصر به فرد هر خودرو است، ثبت شده و ارتباطی با کد ملی صاحب ماشین ندارند.

کد ملی کدی است که برای شناسایی هویت افراد از آن استفاده می‌شود و کاربردهای بسیاری دارد و با استفاده از آن می توانید نام و نام خانوادگی، وضعیت حساب های بانکی، وضعیت املاک، وضعیت دارایی، وضعیت سوء پیشینه، وضعیت چک، وضعیت سیم کارت، وضعیت کاری و شغلی و … را استعلام کنید؛ چون این اطلاعات کاملا مرتبط با هویت فردی شماست و ربطی به خودروی شما ندارد.

2- استعلام خلافی خودرو با پلاک و پرداخت جریمه خودرو

چگونه با شماره پلاک استعلام خلافی خودرو بگیریم؟ این سوالی است که بسیاری از افراد برای استعلام خلافی می پرسند. یکی از رایج ترین روش های استعلام خلافی ماشین، استعلام با شماره پلاک است. اصولا شماره پلاک خودرو یکی از شماره های منحصر به فرد هر خودرویی است که کاربردهای مختلفی می تواند داشته باشد.

راه هایی که برای استعلام خلافی وجود دارند اغلب با استفاده از بارکد پستی و یا کد VIN  امکان پذیر می باشد. با وجود اینکه ثبت جریمه با شماره پلاک انجام می شود اما استعلام خلافی با شماره پلاک امکان پذیر نبوده و تنها راه استعلام خلافی با پلاک، تماس با شماره تلفن گویای راهور است.

1. استعلام خلافی خودرو با پلاک از طریق تلفن

با شماره گیری تلفن گویای ۸۸۲۸۸۸۸۸ و وصل شدن به اپراتور آن میتوانید اعداد ۱ تا ۳ را شمار گیری کنید:
عدد ۱: استعلام تخلفات رانندگی (استعلام خلافی)
عدد ۲: استعلام صدور گواهینامه
عدد ۳: استعلام صدور کارت ماشین

بقیه روش هایی که از آن ها نام برده می شوند قابلیت استعلام خلافی با پلاک را ندارند. البته با این روش می توانید از مبلغ کل جریمه و تعداد تخلفات خود مطلع شوید.

سایر قابلیت های این سامانه عبارت اند از: نشانی مراکز رسیدگی به تخلفات و مراکز تعویض پلاک در شهر تهران ، لیست آموزشگاه‌های دریافت گواهینامه موتورسیکلت و مدارک احراز سکونت جهت دریافت کارت ماشین و …

حتما بخوانید: ساده ترین راه خرید طرح ترافیک

2. استعلام خلافی خودرو از طریق پلاک با برنامه فرمون

استعلام خلافی خودرو با پلاک

برای استعلام خلافی پلاک از طریق برنامه فرمون، می توانید با هربار ورود، خلافی خودرو را بدون نیاز به وارد کردن پلاک یا بارکدپستی یا هر اطلاعات دیگری از خودرو مشاهده کنید، منتهی می بایست حداقل یکبار با استفاده از بارکد 8 یا 9 رقمی کارت خودرو یا کارت موتور خلافی گرفته باشید.

از جمله دیگر قابلیت های برنامه فرمون می توان به استعلام ریز خلافی خودرو و اطلاعات کاملی از کد، محل، زمان وعنوان تخلف ، مبلغ جریمه، قیمت گذاری خودرو ، امتحان آیین نامه، هشدار دوربین های کنترل ترافیک، هشدار دوربین های کنترل سرعت، هشدار سرعت غیرمجاز، استعلام نمره منفی گواهینامه، جدول کد تخلفات و نمره منفی، خرید بیمه شخص ثالث و …خودرو در کنار سایر وسایل نقلیه مانند موتور سیکلت اشاره کرد.

نسخه اندروید برنامه فرمون را می توانید از گوگل پلی و کافه بازار و نسخه  IOS را از سیبچه و آی اپس دانلود کنید.


آموزش مکانیک خودرو 

از صفر تا صد با 30 درصد تخفیف


3. استعلام خلافی با پلاک از طریق سایت فرمون

استعلام خلافی خودرو با پلاک

برای استعلام خلافی با پلاک از طریق سایت فرمون می بایست حداقل یکبار از طریق بارکدپستی از سایت فرمون خلافی گرفته باشید و پس از آن می توانید با وارد کردن پلاک خود، خلافی ها و جریمه های رانندگی را با پلاک استعلام کنید.

نکته هایی درباره استعلام خلافی خودرو با پلاک

  • از آنجایی که مهلت پرداخت جرایم راهنمایی رانندگی 2 ماه است پیش از اتمام موعد پرداخت، خلافی خودرو را پرداخت کنید. اگر خلافی خودرو را در موعد مقرر پرداخت نکنید مبلغ جریمه شما دوبرابر می شود. در صورتی مبلغ جریمه به بالای سه میلیون تومان افزایش یابد، هرجا که خودرو شما توسط پلیس متوقف شود پلیس می تواند خودرو را توقیف و به پارکینگ منتقل کند.
  • توجه داشته باشید که سامانه راهور در لحظه به روزرسانی نمی شود. یعنی اگر جریمه را پرداخت کنید خلافی ها با تاخیر از سیستم حذف می شوند. بنابراین نگران نباشید و در روزهای بعد مجددا خلافی خودروی خود را استعلام کنید.

در صورت داشتن اعتراض به خلافی می توانید به دو طریق اقدام کنید:

1-مراجعه به مرکز اجرائیات شهر محل سکونت خود

2- مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰

4. استعلام خلافی خودرو با پلاک در سامانه تهران من

استعلام خلافی خودرو با پلاک

سامانه تهران من فقط مخصوص تهران و عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک و اطلاعات دیگر مربوط به شهر تهران است. همچنین در این سامانه می توانید استعلام خلافی خودرو را از طریق شماره پلاک را بگیرید. همچنین قابلیت های خوب دیگری نیز در این سامانه منحصر به فرد قرارداده شده است.

5. روش استعلام خلافی با پلاک rahvar120.ir

نحوه استعلام خلافی خودرو با سایت rahvar120.ir همان روش استعلام خلافی خودرو با کد ملی راهور به این شکل است که باید:

1-پس از ورود به سایت، استعلام تخلفات رانندگی را انتخاب کنید.

2-در صفحه بعد که به سامانه سخا هدایت شده اید، پس از وارد کردن نام کاربری (کدملی) و کلمه عبور خود، کد امنیتی را نیز وارد نمایید، در انتها روی ورود کلیک کنید.

اگر قبلا در این سامانه ثبت نام نکرده اید، باید ابتدا مراحل ثبت نام خود را انجام دهید.

3- در مرحله بعد با وارد کردن شماره پلاک، کد ملی و شماره موبایل مربوط به مالک خودرو می توانید خلافی را مشاهده نمایید.

6. خلافی خودرو با پلاک پلیس +10

یکی از قدیمی ترین روش های استعلام خلافی مراجعه حضوری به پلیس +10 است. پس از مراجعه به مراکز پلیس +10 می توانید با اعلام شماره پلاک خودروی خود، خلافی خودرو به شما تحویل داده می شود. اما از آن جایی که در چند سال اخیر به دلیل پیشرفت تکنولوژی، استفاده از گوشی های هوشمند بسیار رواج بافته است، مراجعه به این دفاتر خیلی مورد پسند مالکین خودرو نیست.

3- روش‌های استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد VIN

برای استعلام ریز خلافی خودرو، می‌توانید از طریق پلاک و کد VIN اقدام کنید.

کد VIN نیز شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود. کد VIN می بایست حتما با اعداد انگلیسی و حروف لاتین بزرگ وارد شود.

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

در صورت نداشتن کارت ماشین با استفاده از برگه سبز خودرو نیز می توانید کد VIN را پیدا کنید. بنابراین اگر کارت ماشین خود را گم کرده اید و یا به آن دسترسی ندارید، با در دست داشتن برگه سبز می توانید به استعلام خلافی از طریق کد VIN مندرج در آن اقدام کنید.

حتما بخوانید: معرفی جامع شغل مکانیک خودرو؛ آینده شغلی، درآمد و بازار کار

روش های استعلام خلافی خودرو از طریق VIN

استعلام خلافی خودرو با کد ملی

  • ارسال پیامک به سامانه ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ راهور
  • روش استعلام با کد #۱۱۰*
  • مراجعه به مراکز پلیس ۱۰+
  • وب سایت راهور ۱۲۰
  • اپلیکیشن های اندروید و IOS مانند برنامه فرمون
  • برگه سبز

-استعلام خلافی با سامانه 1101202020

از این روش می توان به دو طریق برای استعلام خلافی حودرو استفاده کرد:

1.کد VIN خودرو را بنویسید و پس از آن یک * قرار دهید، سپس آن را به شماره 1101202020 ارسال کنید. کمی منتظر بمانید تا میزان خلافی ماشین به شماره شما فرستاده شود.

2.یک # بنویسید؛ سپس شماره بارکد موجود در پشت کارت خودرو را وارد کنید. بدون فاصله این بار یک * قرار دهید و آن را به شماره 1101202020 ارسال نمایید. در این صورت نیز خلافی خودرو برای شما فرستاده می شود.

-استعلام خلافی خودرو از طریق #110*

برای گرفتن خلافی خودرو با موبایل می توانید با کد دستوری #110* اقدام کنید. پس از شماره گیری این کد، گزینه 1 یعنی خدمات قابل ارائه را انتخاب نمایید.

در مرحله بعدی نیز گزینه 1 را که استعلام خلافی خودرو می باشد، بزنید.

در این مرحله باید کد VIN را به طور دقیق وارد کنید تا برای شما میزان خلافی خودرو نمایش داده شود.

سوالات متداول درباره استعلام خلافی خودرو با پلاک و کد ملی

آیا امکان در یافت خلافی خودرو با کد ملی و پرداخت آن وجود دارد؟

خیر، چنین امکانی میسر نیست و باید از شماره پلاک و کد VIN خودرو، استفاده کنید.

برای دریافت خلافی خودرو به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای استعلام جرایم خودرو، به شماره پلاک و کد VIN نیاز است.

استعلام خلافی با کدملی به چه صورت است؟

استعلام خلافی خودرو تنها با استفاده از شماره پلاک خودرو مقدور بوده و کد ملی کاربردی در این زمینه ندارد.

3.4/5 - (14 امتیاز)
نویسنده مطلب
کامران سماوات
کامران سماوات

کامران سماوات هستم. 10 سال است که در حوزه اتومکانیک، تعمیر و سرویس خودرو فعالیت میکنم. مطالبی که می نویسم صرفا تجربیات من نیست بلکه زندگی من است.

آخرین مقالات متفرقه خودرو

جریمه طرح ترافیک و قوانین خرید و پرداخت آن در سال 1402

جریمه طرح ترافیک و قوانین خرید و پرداخت آن در سال 1402

جریمه طرح ترافیک در تهران در سال 1402 با توجه به زمان ورود و خروج از طرح متفاوت است. در سال های اخیر در شهر تهران و برخی دیگر از شهرهای پرچمعیت و بزرگ ایران مانند اصفهان، تبریز، شیراز و … به دلیل افزایش روز افزون جمعیت و همچنین افزایش خودروهای آن، برای جلوگیری از […]...

نحوه خرید طرح ترافیک تهران

نحوه خرید طرح ترافیک تهران

خرید طرح ترافیک موضوع مهمی است که برای جلوگیری از جریمه شدن خودرو باید به آن توجه داشت. با توجه به افزایش جمعیت و افزایش روز افزون وسایل نقلیه، اداره راهنمایی و رانندگی رفت و آمد را در بعضی از نقاط شهر ممنوع اعلام کرده است...

چطور معاینه فنی خودرو بگیریم؟ شرایط و مدارک گرفتن معاینه فنی خودرو

چطور معاینه فنی خودرو بگیریم؟ شرایط و مدارک گرفتن معاینه فنی خودرو

گرفتن معاینه فنی خودرو در سال 1401مستلزم در اختیار داشتن مدارک و انجام مراحلی است. داشتن معاینه فنی، یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا محسوب می شود...

دیدگاه کاربران

  • درویشی گفت: پاسخ

    من هرچی میزنم ارور میده

  • عزتی گفت: پاسخ

    ممنون از مقاله های خوبتون